Mater er årets bæredygtige business case

Juryen pegede enstemmigt på Mater som årets bæredygtige business case.

Juryen begrunder valget med følgende udsagn: “Det er lykkedes Mater at kombinere både verdensklassedesign med opfyldelse af verdensmålene (12, 14 og 17) samt at gøre det til en god forretningsmodel. Det betyder, at der hver gang der sælges en ”Ocean” stol vil være en reduktion af plast i verdenshavene samt en reduktion af CO2 i forhold til anvendelse af ”virgin” materialer.

Alene i 2019 vil ”Ocean” kollektionen reducere verdenshavene med 7,1 tons plastik og reducere CO2 udledningen med 12 tons.

Lidt om Mater

Mater blev grundlagt i København i 2006 af Henrik Marstrand og er et bevidst og etisk brand baseret på en stærk designfilosofi og et solidt håndværk.

Mater kombinerer eksklusive high-end møbler og belysning med arbejdsmetoder, der støtter både mennesker, lokale håndværkstraditioner og miljøet. Hvilket i sig selv kunne være til en pris, men Mater valgte at indsende business casen for deres Ocean-kollektion.

Alle virksomheder er velkommen til at nominere business cases til næste års kåring, der finder sted i november 2020.

Business cases kan sendes til info@danmarksbedstebusinesscase.dk

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Flere indlæg