Business casen skal ikke være pseudoarbejde

Er en business case bare pseudoarbejde, der ingen værdi skaber? Pseudoarbejde beskrives ofte som arbejde, der koster timer og ressourcer, men som ikke skaber nogen reel værdi – men hvornår er en business case så værdifuld, og hvornår er det pseudoarbejde? Ifølge Dennis Nørmark, forfatter, konsulent og antropolog, bliver business casen til pseudoarbejde, hvis man ikke får luget ud i varm luft og forvrængede forestillinger, om hvad der faktisk er brug for, men hvordan gør man så det? 

I sit indlæg vil Dennis Nørmark bl.a. argumentere for, at en god og velunderbygget business case ikke er pseudoarbejde, men at den netop er helt essentielt i forsøget på at undgå udsigtsløse projekter og initiativer. 

I sit oplæg stiller Dennis Nørmark også skarpt på hvornår en dårlig business case kan føre til pseudoarbejde, og hvordan man kan blotlægge det, som blot fører til mere tidspilde – netop ved at udføre grundige og veludførte afvejninger af omkostninger og gevinster. 

Dennis Nørmark er en kendt dansk antropolog, der debuterede, som forfatter med ”Det Virkelige Menneske”, som handler om menneskets grundlæggende natur. Han har i snart 20 år været kendt som en dygtig videnskabsformidler og med bogen ”Pseudoarbejde” trådte Dennis Nørmark for alvor ind på ledelsesscenen. Bogen, som Dennis Nørmark skrev sammen med filosoffen Anders Fogh Jensen, har ind til videre solgt over 25.000 eksemplarer. 

Læs mere om selve konferencen her, og husk at sikre din plads ved at købe billet lige her. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Flere indlæg