Gammelbys synliggør de gevinster, kunderne får ved at digitalisere deres salgsarbejde ved hjælp af inbound marketing.
Baggrunden for business casen
Inbound marketing er i virkeligheden en digitalisering af den opsøgende del af salgsarbejdet. Ved at tiltrække potentielle kunder til ens hjemmeside eller specifikke landingssider, opfanger man interessen fra de besøgende og konverterer trafikken til en salgsmulighed – et såkaldt lead. På den måde hjælper Gammelbys sine kunder med at skabe gevinster gennem inbound marketing. Dette sker i form af salgskvalificerede leads, der er så langt i deres beslutningsproces, at det svarer til, at de selv ringer for at købe noget.
Gammelbys har siden 2016 leveret inbound marketing på abonnement og på den måde digitaliseret store dele af det opsøgende arbejde for kundernes salgsafdelinger. Dette en indsats, som normalt består i telefonopkald og individuelle skriftelige henvendelser. Det har vist sig at være en rigtig god business case, fordi salg ender med at kunne udnytte deres tid langt mere effektivt end gennem klassisk opsøgende salg uden forudgående kvalificering af emnerne.
Men det er ofte en udfordring at synliggøre den positive business case, der opstår, når man investerer i en skalerbar marketingmotor, der kontinuerligt leverer leads til sælgerne.
Gammelbys beregner skaber værdi
Gammelbys har løs ovenstående udfordring ved at skabe en beregner, hvor man hurtigt får det konkrete tal på, hvad det rent faktisk koster at lande en ny kunde i dag.
En potentiel kunde kan selv taste data ind og med det samme få retur, hvad det koster at generere én kunde, når man tager alle omkostninger til både salg og marketing med. Det tager kun få minutter at taste data ind, og de ansvarlige bliver guidet gennem processen online.
Rigtig mange virksomheder har en blind vinkel for, hvor stor omkostningen reelt er, og er hurtigt interesserede i, hvordan de kan udvikle sig i en retning, hvor de får omkostningen til nysalg bragt ned.
Det hjælper Gammelbys med ved at lægge en realistisk strategi for, hvordan de fremover nudger deres potentielle kunder digitalt og træfsikkert igennem beslutningsprocessen via automatiserede marketingværktøjer.
Gevinsten for kunden
Typisk kan Gammelbys’ kunder i gennemsnit se frem til en halvering i omkostningerne på at lande en ny kunde. Kostede det fx 80.000 kr. før at skaffe én ny kunde, kan Gammelbys, med deres justeringer og digitalisering af salgsprocessen, hjælpe kunden til at skaffe to ny kunder for de samme 80.000 kr. Beløbet svinger selvfølgelig fra kunde til kunde, men giver en god indikation af gevinsterne og potentialet.
De fleste vil allerede opleve en reduktion i kosten til nysalg efter 3 måneder, og efter et år har kunderne, i langt de fleste tilfælde, realiseret det fulde potentiale af deres investering i en solid online marketingmotor.
En supplerende fordel ved beregneren er, at man altid kan bruge den til at generere benchmarks for, om man er i en positiv udvikling i forhold til sine investeringer i salgs- og marketingaktiviteter samt ressourcer.
Hvem er Gammelbys?
Gammelbys er en virksomhed specialiseret i digital markedsføring primært for teknologi- og industrivirksomheder. Gammelbys hjælper virksomheder, der leverer komplekse produkter eller services, med at markedsføre sig, så deres kunder altid forstår, hvad de får ud af at arbejde sammen med dem.
Se med den 3. november for at finde ud af, hvem der får titlen som Danmarks bedste business case – tilmeld dig gratis lige her.
Du kan læse mere om konferencen her.