Der var fem gode business cases, som i år kæmpede om titlen som vinder af Danmarks bedste business case til vores online konference tirsdag d. 3. november.
De nominerede business cases
I år dystede Bomae, Svebølle Viskinge Fjernevarmeselskab, Zuuvi, Geodatastyrelsen og Gammelbys om titlen som Danmarks bedste business case.
Bomae stillede med det vi kalder for kundens gode business case, da Bomae hjælper sine kunder med at realisere deres gevinster. Dette gør Bomae ved at rådgive og forhandle på vegne af boligkøbere gennem hele processen. Læs eller genlæs business casen her.
Svebølle Viskinge Fjernvarmeselskab stillede med en business case om digitalisering af deres fjernvarme, som ikke alene reducerede deres ledningsstab og skabte gevinster, men som også skabte ”grønne gevinster”, da SVF’s business case også gavner miljøet. Læs eller genlæs business casen her.
Zuuvi teasede med titlen ”Kan business casen være en del af virksomhedens DNA?” – og det må man sige, at de formåede at vise. Læs eller genlæs business casen her.
Geodatastyrelsens business case er en af de cases, der viser gevinster efter mange års dedikerede arbejde med at digitalisere data og rykke fra en analog verden med tykke papirstakke til ét digitaliseret kort. Læs eller genlæs business casen her.
Sidst, men ikke mindst var Gammelbys nomineret også med en kundefokuseret business case. Her skaber Gammelbys gevinster for sine kunder via inbound marketing og en såkaldt beregner. Dette synliggør gevinster ved at digitalisere salgsarbejdet hos deres kunder. Læs eller genlæs business casen her.
Vinderne
Disse fem business cases var gode på hver sin måde, men alligevel var der to business cases, som havde det juryen mente, der skulle til for at kunne tage titlen som vinder af Danmarks bedste business case med hjem.
I kategorien ”den klassiske business case” vandt Geodatastyrelsen, da de har bevist, at en langvarig investering og besparelse i det offentlige sagtens kan gavne og høste gevinster.
I kategorien ”miljø business casen” vandt Svebølle Viskinge Fjernvarmeselskab, som stillede med en flot business case, der skabte gevinster hurtigt, og som tilmed gavner miljøet.
Publikumsprisen
Det var dog ikke kun juryen, som var med til at bestemme, hvem der skulle hive en vindertitel med hjem. Vi havde nemlig også publikumsprisen, hvor det var deltagerne og jer derude, der kunne stemme på jeres favorit business case.
Og vinderen af publikumsprisen 2020 blev intet mindre end Svebølle Viskinge Fjernvarmeselskab, som dermed hev hele to priser med hjem til Danmarks bedste business case.
Stort tillykke til vinderne og endnu en gang tak til alle de nominerede business cases samt oplægsholdere og alle, der deltog!
Vi ses igen næste år, hvor vi igen hylder de gode eksempler sammen.