Danmarks bedste business case

Sammen forbedrer vi resultaterne​

Ingenting, absolut ingenting er blevet bedre indenfor danske virksomheder og offentlige institutioners evne til at arbejde med business cases og gevinstrealisering de sidste mange år. 

Og trækker man de tydelige eksempler om fejlskudte projekter; ”Sundhedsplatformen”, ”indkøb af nye kampfly” eller ”Rejsekortet” frem i lyset, så er der et stort behov for at få sat fokus på, hvordan virksomheder og offentlige institutioner kan og bør arbejde med business cases og gevinstrealisering. 

”Business casen understøtter ikke strategien, og gevinstrealiseringen halter!"

Martin J. Ernst, Senior Partner, Head of EPICO Management Consultants, ekstern lektor IT-Universitetet

De sidste otte års undersøgelser af danske virksomheders og organisationers brug af business cases og gevinstrealisering taler deres eget sprog. Undersøgelserne har givet et unikt indblik i og en temperaturmåling på, hvor langt virksomheder og organisationer er kommet med brugen af business cases og gevinstrealisering. Især gevinstrealiseringen er et område, der fortsat mangler fuld opmærksomhed og giver udfordringer for virksomheder og organisationer. 

Det og meget mere ønsker vi med ”Danmarks bedste business case” at sætte fokus på. Vi vil vise, at de gode eksempler findes, så andre kan blive bedre.

Målet er at skabe et fundament, hvor vi som virksomheder og offentlige organisationer kan tage en diskussion af, hvordan vi kommer til at gennemføre effektive projekter og skabe projekter, der understøtter strategien og skaber reel værdi til deres respektive organisationer. Uanset om den værdi er en regnskabsmæssig effekt, en forbedring af klimaet eller nogle af de andre af vores (FNs) verdensmål.

Hvorfor
”Danmarks bedste business case”?

Med ”Danmarks bedste business case” ønsker vi, udover at hylde og hædre de gode eksempler, også at skabe en fælles platform for læring på tværs af offentlige og private institutioner – og internt i de deltagende virksomheder.

“Danmarks Bedste Business Case” er en modpol til de historier, der kører i pressen om, at det ene projekt efter det andet er kuldsejlet.

Stephen Alstrup mente gravalvorligt på en konference i sensommeren 2018, at ”Projektlederne er bange og det er pressens skyld”. 

Derfor har vi sat os for at samle en stærk jury, de bedste business cases og lave en dag med fokus på de gode cases, som alle kan lære af. 

Aktuelt

Juryen

Juryen Vil du vide lidt mere om juryen? Så læs med her, hvor vi kort har præsenteret hvert jury-medlem.  Mikael Langseth Nilsson Mikael Langseth Nilsson,

Læs mere »

Publikumsprisen

Hvem kårer publikum til Danmarks Bedste Business Case? Alle kan deltage, og afstemningen er 100% anonym. Så klik på din favoritcase forneden og afgiv din

Læs mere »

Inbound marketing skaber gevinster for kunden

Gammelbys synliggør de gevinster, kunderne får ved at digitalisere deres salgsarbejde ved hjælp af inbound marketing.  Baggrunden for business casen  Inbound marketing er i virkeligheden en digitalisering af den opsøgende del af salgsarbejdet. Ved at tiltrække potentielle kunder til ens hjemmeside eller

Læs mere »